V priebehu rokov som si uvedomil, aké dôležité je pomôcť ľuďom porozumieť ekosystému GTD®. Pomocou uvedomenia si svojich priorít a horizontov sústredenia, môžeme prerámcovať svoje myslenie a rozhodovanie sa. Môj výškový model pozostáva zo 6 úrovní: ÚROVEŇ TERÉNU: Kalendár / Ďalšie kroky, Akcia. Dôležité každodenné úlohy a aktivity, ktoré robíme tu a teraz. Akýkoľvek krok, ktorý je potrebné...
Je nám zvláštne držať si veci v hlave a sústrediť sa, aby sme ich nezabudli Ovládanie pozornosti je kľúčovou praxou v GTD. Zlepšovanie sa v GTD znamená, že zachytávame a zapisujeme všetko, čo máme na mysli, keď sa to objaví. Myslieť stále na niečo, aby sme to nezabudli nám už príde jednoducho zvláštne. Pravidelne spracovávame naše schránky Nie občasne, ale pravidelne. Ak...
Odchádzate po náročnom dni v práci unavení a spokojní? Alebo len unavení? Strávili ste celý deň neustálou aktivitou? Ale čo ak ste celý čas iba prokrastinovali? “Čoo?” poviete si “Určite som neprokrastinoval, veď som bol celý deň zaneprázdnený!” Vec sa má tak: Ak sme zaneprázdnení, vieme oklamať samých seba, že určite neprokrastinujeme. Ale sústredíme sa na veci, ktoré...
Na nedávnom školení sa mi jedna manažérka pochválila, resp. posťažovala, že ona nemá problém s nápadmi, čo všetko by bolo potrebné v rámci tej, či onej záležitosti urobiť. Napadne ju aj 15 ďalších krokov. Problém je, že nakoniec neurobí ani jeden, až pokým ju stres z deadline-u neprinúti nejak konať. Poznáte to? 🙂 Toto počúvam relatívne často. Problém...
Ste zaneprázdnení ako lev? Lovíte antilopy alebo chytáte myši? Žijeme v dobe „zaneprázdnenosti“. V práci sa to na nás valí z každej strany. Desiatky emailov, telefonáty, meetingy, podnety zo sociálnych sietí. Sme zahltení povinnosťami, úlohami. A po práci to nie je o nič jednoduchšie. Máme takmer neobmedzené možnosti trávenia voľného času, chceme všetko stihnúť. Športovať, venovať sa rodine, deťom, záľubám. Prečítať...
Boli ste už niekedy v „all you can eat“ reštaurácii alebo „all inclusive“ hoteli? A pokúsili ste sa niekedy zjesť a vypiť „všetko“? Ako ste sa potom cítili? Alebo ste odolali pokušeniu obrovskej ponuky a dokázali ste si vybrať to, čo bolo v danej situácii pre Vás to najvhodnejšie? A ako to robíte v práci? Snažíte sa urobiť všetko a niekedy na konci...
Čínske príslovie hovorí, že „Aj ten najbledší atrament je lepší ako tá najlepšia pamäť“. Alebo ako hovorí náš David Allen, „Naša myseľ slúži na vytváranie myšlienok, nie na ich uchovávanie“. A ako to máte Vy? Zapisujete si všetky svoje úlohy alebo sa snažíte si ich pamätať?
Máte aktuálne nejaký problém? Samozrejme, kto by nemal. Aj ja ich mávam, často a veľa. Ale iba na chvíľku. Pokým z nich neurobím projekty. K tomuto článku ma inšpiroval nedávny rozhovor mojich indických kolegov s Davidom Allenom (tvorcom metódy GTD), ktorý spolu urobili po GTD tréningu v Amsterdame. Na otázku, „Aká je vízia David Allen Company?“, David okrem iného odpovedal, že sa...
Prvým krokom k tomu, aby sme boli v práci produktívni, je uvedomiť si, kedy produktívni nie sme. Tento moment uvedomenia nám dáva možnosť zastaviť neproduktívne konanie a rozhodnúť sa, aké kroky potrebujeme urobiť, aby sme sa presunuli z neproduktívneho do produktívneho stavu. Akú jednu vec by ste mohli prestať robiť, aby ste boli dnes v práci produktívnejší Vy?